پرسشهای متداول
تعداد بازدید:۴۱۰آخرین ویرایش: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سؤال ۱: متقاضیان کار دانشجویی چه اقدامی باید انجام دهند؟
پاسخ: کار دانشجویی بر اساس نیاز موسسه تعریف میشود. درصورتیکه تمایل به انجام کار دانشجویی دارید، باید به امور دانشجویی مراجعه و فرم درخواستی را تنظیم نمایید. لازم است قبل از اقدام ضوابط و شرایط کار دانشجویی را کاملاً مطالعه و بررسی لازم را انجام داده باشید. همچنین جهت مشاهده دستورالعمل کار دانشجویی اینجا را کلیک نمایید.
سؤال ۶: در صورت بروز مشکل باهم اتاقیها و همحجرهایها چه اقدامی میتوان انجام داد؟
پاسخ: با مراجعه به مسئولین امور طلاب و دانشجویی و در صورت نیاز مراجعه به دفتر مشاوره.
سؤال ۵: دانشجویان و طلاب جهت اسکان چه امکاناتی با خود باید همراه داشته باشند؟
پاسخ : ظرف و ظروف، البسه، مواد غذایی، ملحفه و سایر وسایل شخصی.
سؤال ۴: چه زمانی میتوان درخواست خوابگاه را ثبت نمود؟
پاسخ: اطلاعیهها در خصوص بازههای زمانی در سایت معاونت امور طلاب به نشانی https://tollab.motahari.ac.ir/ و برد دانشگاه قابلمشاهده است.
سؤال ۳: آیا به دانشجویان بومی، شبانه و سنوات گذشته خوابگاه داده میشود؟
پاسخ: پس از اسکان دانشجویان روزانه غیربومی و در صورت وجود ظرفیت مازاد به این دسته از دانشجویان خوابگاه اختصاص داده میشود.
سؤال ۲: سنوات مجاز استفاده از خوابگاه چندترم است؟
پاسخ: مدت مجاز استفاده بر مبنای سال ورود مقطع دکتری ۸ نیم سال، کارشناسی ارشد 6 نیم سال و کارشناسی ۸ نیم سال میباشد.
سؤال ۱: خوابگاه به چه کسانی تعلق میگیرد؟
پاسخ: دانشجویان مشغول به تحصیل روزانه غیربومی و دارای سنوات مجاز میتوانند از خوابگاه استفاده نمایند.
سؤال ۳: آیا اجازه دارم از دوستان غیر دانشجوی خود دعوت کنم تا با من وارد مدرسهعالی شوند؟
پاسخ: با هماهنگی لازم با مسئول مربوطه در ساعات اداری با (آقای کرمی) و در غیر ساعات اداری (مسئول اجرایی شب آقایان هرندی و یوسفیان) برای چند ساعت بلامانع میباشد و برای اقامت صرفاً خانواده دانشجویان(پدر و برادر) آنهم به مدت ۳ شب در هر ترم میتوانند.
سؤال ۲: درصورتیکه مشکلی در سرویس بوفه، ناهار روزانه مثلاً نظافت/ عدم رعایت قیمت عادلانه/ ... وجود داشت، چه اقدامی میتوان انجام داد؟
پاسخ: مسائل مرتبط با غذا و بوفه به امور دانشجویی مربوط میشود. در این موارد مستقیماً به امور دانشجویی مراجعه نمایید. لطفاً خودتان بههیچوجه با مسئولان بوفه و سرو غذا موضوع را طرح و خدایناکرده درگیر صحبت و بحث نشوید.
سؤال ۱: بر اساس مقررات پوشش و رفتار مناسب برای آقایان چگونه تعریف میشود؟
پاسخ: مطمئناً لباسهای زننده با شمایل و عکس و شلوارهای جین که برخی بهصورت پاره میپوشند مناسب شئونات موسسه آموزشی نیست. محدودیتهایی برای ظاهر صورت هم وجود دارد ازجمله نحوه آرایش، موی بلند و یا کوتاه غیرمتعارف، خالکوبی و .. نیز پذیرفته نیست. ضمناً با توجه به شرایط خاص مدرسهعالی شهیدمطهری حفظ شئونات طلبگی برای برادران و خواهران الزامی میباشد.
سؤال ۴: نحوه اعطای وام به چه صورت است؟
پاسخ: بعد از افتتاح حساب در بانک تجارت و تکمیل مدارک و فرآیند پرونده و تائید آن توسط صندوق رفاه دانشجوی وام درخواستی بعد از یک ماه و ۱۵ روز بعد واریز بهحساب دانشجو میشود.
سؤال ۹: دفترچه اقساط وامهای صندوق رفاه را چگونه دریافت نمایم؟
پاسخ: برای اخذ دفترچه اقدامات زیر الزامی است:
الف: ثبت آدرس خود و شماره تماس رابط (یکی از بستگان)
ب: پرداخت ۱۰ درصد از مبلغ کل بدهی
ج: درصورتیکه دانشجو ارشد و دکتری هستید تکمیل فرم اطلاعات مقاطع قبلی
د: ثبت پایان تحصیلی
سؤال ۸: بازپرداخت اقساط وامهای صندوق رفاه از چه زمانی شروع میشود؟
پاسخ: پرداخت اقساط ۹ ماه پس از فارغالتحصیل شدن در ۶۰ قسط شروع میشود.
تبصره ۱: درصورتیکه دانشجو از سوی نظاموظیفه مشمول شناخته شود اقساط صندوق ۲ سال و ۹ ماه بعد آغاز میگردد.
تبصره ۲: اگر دانشجو در مقطع بعدی قبولشده باشد اقساط بعد از فارغالتحصیل در مقطع بعد خواهد بود.
تبصره ۳: دانشجو حتماً باید قبل از تسویهحساب با دانشگاه نسبت به اخذ دفترچه اقساط اقدام نماید..
لازم به ذکر است درصورتیکه وام ودیعه مسکن متأهلی دریافت کرده باشید باید بهصورت یکجا بعد از فارغالتحصیل شدن نسبت به تسویه آن اقدام نمایید.
سؤال ۷: برای ورود به پورتال دانشجو صندوق رفاه رمز خود را فراموش کردم چهکاری باید انجام دهم؟
پاسخ:
الف) از طریق خود پورتال قسمت "رمز خود را فراموش کردهام" رمز را بروز رسانی کنید.
ب) درصورتیکه از طریق موارد الف نشد. با تماس با دفتر معاونت امور طلاب و دانشجویی (آقای دانا) رمز جدید خود را دریافت نمایید.
سؤال ۶: چند بار میتوانم در طی دوره تحصیلی خود از وام استفاده کنم؟
پاسخ: تعداد دفعات وام برای دانشجویان کارشناسی پیوسته ۹ ترم کارشناسیارشد ۵ ترم و دکتری ۸ ترم میباشد.
سؤال ۵: اگر در مقطع قبلی تحصیلی خود وام دریافت کرده باشم و هنوز برای بازپرداخت آن اقدامی نکرده باشم، میتوانم در مقطع تحصیلی فعلی وام بگیرم؟
پاسخ: خیر تا تکلیف وام مقطع قبلی خود را مشخص نکنید امکان درخواست مجدد نمیباشد. درصورتیکه دفترچه اقساط دریافت شده باشد مشکلی ندارد البته بدون داشتن اقساط معوق.
سؤال ۳: آیا بعد از ثبتنام در پورتال نیازی به پیگیری از سوی دانشجو هست؟
پاسخ: بلی، درصورتیکه که وام درخواستی نیاز به ارائه مدارک باشد حتماً در اولین فرصت باید به امور دانشجویان (آقای دانا) مراجعه و مدارک لازم را تحویل نمایید.
سؤال ۲: نحوه درخواست وام صندوق رفاه به چه صورتی میباشد؟
پاسخ: ارائه تسهیلات منوط به ثبتنام اولیه دانشجو در پورتال دانشجوئی به آدرس http://bp.swf.ir بوده، خواهشمند است در بازده زمانی مشخصشده توسط امور دانشجوئی نسبت به ثبت اطلاعات فردی و درخواست وام اقدام نمایید.
سؤال ۱: اداره رفاه طلاب و دانشجویان چه نوع وامهایی دارد؟
پاسخ:
الف) وامهایی که از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت میشود.
ب) وام قرضالحسنه ضروری که از طریق صندوق قرضالحسنه حضرت ولیعصر به طلاب پرداخت میشود.
ج) کمکهایی که از طریق معاونت امور طلاب و دانشجویی برای دانشجویان بیبضاعت در نظر گرفته میشود
سؤال ۶: آیا پس از گذشتن زمان معلوم کسی میتواند غذای خود را رزرو کند؟
پاسخ: خیر، چون زمان تمامشده و سیستم قفلشده و آمار به پیمانکار اعلام گردیده است.
سؤال ۵: توزیع غذا در وعده نهار و شام در چه زمانی است؟
پاسخ: در فصول مختلف سال متغیر میباشد و از طریق اطلاعیه در تابلو اعلانات و سایت امور طلاب اعلام میشود.
سؤال ۴: رزرو و کنسل کردن غذا به چه صورت امکانپذیر است؟
پاسخ: رزرو غذا بهصورت هفتگی و تا پایان ساعت ۱۶ روز سهشنبه میباشد و جهت کنسل غذا حتماً روز قبل با مراجعه به امور دانشجویی امکانپذیر است.
سؤال ۳: نام کاربری و رمز عبور هر شخص در سیستم اتوماسیون چه میباشد؟
پاسخ: نام کاربری شماره دانشجویی و رمز عبور چهار رقم آخر کد ملی میباشد که هر شخصی ملزم به تغییر آن در اولین فرصت است.
سؤال ۲: نحوی ورود به سامانه تغذیه به چه صورت میباشد؟
پاسخ: با مراجعه به سایت به آدرس https://food.motahari.ac.ir
سؤال ۱: برنامه و کیفیت توزیع غذا به چه صورت است؟
پاسخ: مشاهدهی منو و جدول زمانبندی توزیع غذا از قسمت اتوماسیون تغذیه.
سؤال ۱: با توجه به اینکه تمامی دانشجویان تحت پوشش بیمه حوادث میباشد چگونه باید هزینههای پزشکی را از بیمه دریافت نمایم؟
پاسخ: جهت دانلود قرارداد بیمه اینجا را کلیک نمایید.